Monday, October 26, 2009

Perasmian Persidangan


Persidangan Kebangsaan Pengurusan Kepimpinan telah dirasmikan oleh YB Dato’ Seri Mohamed Khaled Bin Nordin, Menteri Pengajian Tinggi Malaysia. Majlis perasmian telah diadakan pada 25hb Oktober 2009 bertempat di Hotel Grand Seasons, Kuala Lumpur.

Pada majlis tersebut juga telah berlangsung perlancaran logo rasmi GAKUM (Gabungan Majlis Presiden dan Setiausaha Kehormat Kesatuan Kakitangan Universiti Malaysia/IPTA).
Didalam ucapan perasmian YB Dato’ Seri mengucapkan tahniah diatas persidangan yang julung-julung kali diadakan oleh GAKUM dengan kerjasama AKEPT serta Kementerian Pengajian Tinggi atas inisiatif untuk menjayakan Persidangan Kebangsaan ini. Kesedian semua pihak dalam memastikan kejayaan pengajuran persidangan ini dengan melibatkan pihak Akademik, Pentadbir, Kumpulan Sokongan dari Universiti, Politeknik dan Kolej Komuniti dalam satu majlis yang amat bermakna bagi Kementerian. Ini merupakan satu perhimpunan yang bersejarah kerana semua warga Kementerian Pengajian Tinggi dapat berkampung untuk merealisasikan hasrat Kementerian bagi mewujudkan Satu Malaysia seperti yang dilaungkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia.

Beliau berharap agar Persidangan Kebangsaan Pengurusan Kepimpinan ini dapat dilihat sebagai satu usaha kumpulan sokongan yang amat bermakna sekali dalam menyatukan semua pihak warga Kementerian Pengajian Tinggi bagi menterjemah hasrat Kementerian untu meningkatkan kualiti pengajian tinggi. Dalam kepimpinan perlu ada hubungan dua hala antara satu sama lain baik pihak atasan dengan bawahan atau bawahan dengan pihak atasan.

Dengan adanya hubungan baik ini maka sesebuah institut itu akan bergerak seiring dan mencapai kejayaan serta memantapkan tadbir urus dan sistem penyampaian agar melahirkan kakitangan yang berintegriti.

Beliau juga berharap agar para akademik, pentadbir dan staf sokongan dapat menyumbang idea, bertukar pendapat dan kepakaran masing-masing dalam mengangkat martabat Kementerian Pengajian Tinggi bagi menjulan kualiti pengajian Tinggi.

No comments:

Post a Comment